Första dagarna med LCHF

Det har gått förvånansvärt bra faktiskt, lite ovant sätt att äta på då man i snart 30 år har blivit fullproppad med att man ska vara försiktigt med feta produkter.

Jag försöker hitta mitt sätt att göra det på, då jag är mer än ”fisk och kyckling-person” än en ”kött-person”.

Positivt:

  • Jag har inte varit hungrig en enda gång.
  • Finns många goda recept att variera sig mellan.
  • Gått ner 1,1 kg på fem dagar.
  • Inte alls haft ont i magen

Negativt:

  • Det är väldigt dyrt att äta LCHF
  • Jag tänker fortfarande på sötsaker VARJE dag

Sammanfattat, väldigt bra första dagar. På söndag ska jag mäta mig och se vad som har hänt sedan förra gången. Jag fortsätter självklart med min träning. Denna veckan har det blivit mest powerwalks, en timme om dagen för att jag dragit på mig en ny förkylning.

Trevlig helg!

/Lillasyste

 

Lämna en kommentar